Jak zastosować punkty do płaszczyzny współrzędnych

Aby zastosować punkty do płaszczyzny współrzędnej, musisz zrozumieć organizację płaszczyzny współrzędnej i wiedzieć, co zrobić z współrzędnymi (x, y).

Kroki

Metoda 1 z 3:
Koordynuj samolot
jeden. Oś samolotu współrzędnych. Gdy stosujesz punkt na płaszczyźnie współrzędnych, kierujesz się przez jego współrzędne (X, Y). To właśnie musisz wiedzieć:
  • Oś X idzie w prawo i w lewo (osi odciętej).
  • Oś Y idzie w górę iw dół (oś rzędna osiowa).
  • Numery dodatnie są zdeponowane lub w prawo (w zależności od osi). Numery ujemne - pozostałe lub w dół.
  • 2. Samolot współrzędnych kwadrantów. Płaszczyzna współrzędna ma 4 obszary (ograniczone przez osi i punkt ich skrzyżowania), zwane kwadratami. Musisz wiedzieć, w którym kwadrantowi zastosowanie punktu.
  • Kwadranter 1 (+, +) - kwadrant 1 leży nad osią x i po prawej osi.
  • QUADRANT 4 (+, -) - Kwadrant leży poniżej osi X i po prawej osi.
  • (5.4) znajduje się w ćwiartce I. (-5.4) znajduje się w kwadrancie II. (-5, -4) - w kwadrancie III. (5, -4) - w kwadrancie IV.
  • Metoda 2 z 3:
    Zastosować jeden punkt
    jeden. Zacznij w punkcie (0,0). Jest to punkt przecięcia osi X i Y, leży w środku płaszczyzny współrzędnej.
  • 2. Poruszaj się wzdłuż osi x w prawo lub w lewo. Na przykład Dana Point (5, -4). Koordynować x = 5. Pięć - liczba jest pozytywna i musisz poruszać się wzdłuż osi X przez 5 jednostek po prawej stronie. Gdyby był negatywny, przesunąłbyś się na 5 jednostek.
  • 3. Poruszać się wzdłuż osi w górę lub w dół. Rozpocznij, gdzie zatrzymałeś: 5 jednostek po prawej stronie wzdłuż osi X. Ponieważ współrzędna Y = -4 musisz poruszać się wzdłuż osi w dół do 4 jednostek. Jeśli y = 4, przesunąłbyś się w górę 4 jednostki.
  • cztery. Zastosuj punkt. Zastosuj punkt, poruszając się z środka współrzędnych o 5 jednostek na prawo i 4 jednostki w dół. Punkt (5, -4) znajduje się w kwadrancie 4.
  • Metoda 3 z 3:
    Stosujemy kilka punktów
    jeden. Zastosuj punkty, aby zbudować wykres. Jeśli otrzymasz funkcję, możesz znaleźć jego punkty losowo wybierając wartości x, a tym samym obliczanie wartości. Kontynuuj tak długo, jak długo znajdujecie wystarczającej liczby punktów, aby zbudować harmonogram funkcji. Oto jak możesz to zrobić, jeśli otrzymasz funkcję liniową (linię graficzną) lub bardziej złożoną funkcją kwadratową (harmonogram paraboli).
    • Na przykład funkcja liniowa Y = x + 4. Wybierz wartość losową X, na przykład 3 i oblicz wartość Y: Y = 3 + 4 = 7. Znalazłem punkt (3, 4).
    • Na przykład podano funkcję kwadratową y = x + 2. Zrób to samo: Wybierz wartość losową x i oblicz. Załóżmy, że x = 0. Następnie y = 0 + 2 = 2. Znalazłeś punkt (0,2).
  • 2. W razie potrzeby podłączyć punkty. Jeśli chcesz zbudować wykres, podłączyć linię bezpośredniej ścieżki w przypadku funkcji liniowej i krzywej linii w przypadku funkcji kwadratowej.
  • Jeśli chcesz zbudować harmonogram, musisz znaleźć co najmniej dwa punkty. W przypadku grafiki liniowej potrzebujesz dwóch punktów.
  • Koło wymaga dwóch punktów, jeśli jeden z nich jest centrum lub trzy punkty, jeśli centrum nie zostanie podane.
  • Parabole wymaga trzech punktów, z których jedna jest szczyt paraboli, a pozostałe dwa punkty muszą być przeciwne do siebie.
  • Hyperbola wymaga sześciu punktów, trzy na każdej osi.
  • 3. Zmiany w funkcji wpływają na harmonogram.
  • Zmień współrzędną x przesuwa harmonogram w lewo lub w prawo .
  • Dodanie wolnego członka przesuwa wykres w górę lub w dół.
  • Wykonywanie funkcji ujemnej (mnożenie przez -1), włączasz harmonogram. Jeśli harmonogram jest linią prostą, zmieni kierunek ruchu (od góry do dołu lub dołu).
  • Pomnożenie o funkcji na współczynniku, zwiększysz lub zmniejszysz nachylenie wykresu.
  • cztery. Zastanów się, jak zmiany funkcji wpływają na harmonogram na przykładzie. Weź funkcję y = x ^ 2- jego wykres - parabola z wierzchołkiem w punkcie (0,0). Zmieniamy funkcję w następujący sposób:
  • Y = (X-2) ^ 2 to ta sama parabola, ale górne przesuwa 2 jednostki po prawej stronie pochodzenia do punktu (2.0).
  • y = x ^ 2 + 2 - Ta sama parabola, ale górne zmiany 2 jednostki od początku współrzędnych do punktu (0,2).
  • y = - (x ^ 2) - daje odwróconą paraboli z wierzchołkiem w punkcie (0,0).
  • y = 5x ^ 2 - Wciąż parabola, ale rośnie szybciej, co daje parabole cieńszy widok.
  • Rada

• Dobry sposób na zapamiętanie tego, co jest pierwsze poruszanie się wzdłuż osi X, a następnie - wzdłuż osi Y, wyobraź sobie, że zbudujesz dom: Najpierw leżałeś fundament (oś x), a następnie umieść ściany (oś x).